#egyházi törvény

Felsőoktatás Czervan Andrea

Mitől lesz egy főiskola egyházi?

Csendes kerengők, kötelező istentiszteletek és misék, féktelen vizsgatemető bulik helyett visszafogott közös programok - a hallgatók többsége erre asszociál, ha a nagy egyházi egyetemek és a kis főiskolák kerülnek szóba. Pedig van, hogy a szerzetesi ruhás rektor biciklin érkezik, és azon nyomban meg is áldja az összegyűlt bringákat. Sok helyen vannak világi képzések is, amelyek jól megférnek a hitéleti szakokkal.

Közoktatás Eduline

Több mint ötven iskola került az egyházakhoz szeptemberben

Szeptembertől 56 iskola irányítását vették át a nagy keresztény egyházak az önkormányzatoktól. Az egyházak próbálják elkerülni, hogy nyomulósnak bélyegezzék őket, tapasztalataik szerint a szülők nehezebben meggyőzhetők, a gyerekek nyitottabbak - írja az Origo.

Közoktatás Eduline

A Fidesz szerint tovább működhetnek a kisegyházak iskolái

Nem lehetetlenülnek el azok az egyházi iskolák, amelyek fenntartói a jövőben nem minősülnek egyházaknak, mert az állami feladatot is ellátó közösségek az év végéig megállapodást köthetnek az állammal, az általuk folytatott tevékenység finanszírozására - mondta csütörtökön Ékes Ilona. A képviselő az LMP-s Osztolykán Ágnes szerdai szavaira reagált.

Közoktatás Eduline

LMP: bajba kerülhetnek a "kegyvesztett" egyházak iskolái

Az új egyházügyi törvény nyomán elveszítette egyházi státuszát a 13 közoktatási intézményt fenntartó Magyar Evangéliumi Testvérközösség, illetve a Sajókazán iskolát működtető Dzsaj Bhím közösség is - írta közleményében Osztolykán Ágnes. Az Országgyűlés Oktatási, tudományos és kutatási bizottságának LMP-s alelnöke szerint a Fidesz "úgy döntött, hogy a hátrányos helyzetűeket befogadó iskoláknak nincs helyük".

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.